Lietuvių kalbos ir literatūros metodinė savaitė

Vasaris dar ne vasara

Pasiilgę šilumos mokiniai neretai klausia, kodėl vasaris nėra vasaros mėnuo. Tačiau ir patys puikiai supranta, kad nei gamtos, nei mokslo metų nepaskubinsi. Mokykloje vasarį pats darbymetis, tad apie vasarą galvoti išties dar per anksti. Paskutinis žiemos mėnuo apdovanotas šventėmis, konkursais, olimpiadomis, akcijomis… Iš pradžių pabyra raudonos širdys, primindamos meilės svarbą gyvenime, tada suplevėsuoja trispalvė vėliava, kviesdama švęsti Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, o paskiausiai pakvimpa močiutės mieliniais blynais. Šiame jaukiame šventiniame šurmulyje sukasi ir progimnazijos lituanistės, kviesdamos mokinius  aktyviai įsitraukti į lietuvių kalbos ir literatūros metodinės savaitės renginius. 

Pirmasis atšuoliuoja projektas „Kalbų Kengūra 2021“. Jame dalyvauja 5–8 klasių savanoriai. Stipriausius kalbos žinovus mokytojos kviečia į mokyklinę 5–8 klasių lietuvių kalbos olimpiadą. Mokinių rezultatai džiugina.

5 klasių grupėje:

   1 vieta priklauso Saulei Preibytei, 5c (mokytoja N. Bagdonaitė).

   2 vietą užėmė Valdonė Karbauskaitė, 5b (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė). 

   3 vieta skirta Radvilei Lukoševičiūtei, 5b (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė).

   3 vietaGretai Staniulionytei, 5c (mokytoja N. Bagdonaitė).  

6 klasių grupėje:

   1 vietą užėmė Vakarė Pargaliauskaitė, 6b (mokytoja metod. Inga Barkauskienė).

   1 vietaOtilija Varpiotytė, 6c (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė). 

   2 vieta atiteko Viltei Malinauskaitei, 6b (mokytoja metod. I. Barkauskienė).

   2 vietaRugilei Tamašauskaitei, 6a (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė). 

   3 vieta – Goda Jurelevičiūtė, 6b (mokytoja metod. I. Barkauskienė).

    3 vieta – Vytautė Kvedaraitė, 6a (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė).

    3 vieta – Julija Seputaitė, 6a (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė).

    3 vieta – Matas Stulpinas, 6a (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė).

            7 klasių grupėje:

   1 vieta – Liepa Aleknavičiūtė, 7b (mokytoja metod. Laima Tičkuvienė). 

   2 vieta skirta Emilijai Rudytei, 7d (mokytoja N. Bagdonaitė). 

   3 vietą užėmė Liucija Gudžiūnaitė, 7c (mokytoja metod. L. Tičkuvienė).

   3 vieta – Ema Kuodytė, 7a (mokytoja N. Bagdonaitė).  

8 klasių grupėje: 

   1 vieta atiteko Elinai Prialgauskaitei, 8d (mokytoja metod. L. Tičkuvienė).

   2 vieta Deimantė Pociūtė, 8d (mokytoja metod. L. Tičkuvienė).

   2 vieta – Barbora Sinkevičiūtė, 8d (mokytoja metod. L. Tičkuvienė).

   3 vietą užėmė Eva Ruplėnaitė, 8b (mokytoja metod. I. Barkauskienė). 

Štai toks gausus būrys mokinių, sėkmingai pasirodžiusių mokyklinėje lietuvių kalbos olimpiadoje.

Kita graži tradicija – dailaus rašto puoselėjimas. Taigi 5–8 klasių mokiniai prisiminė pradinių klasių suolą, pirmąsias mokytojas, mokiusias taisyklingai raityti, pakreipti ir jungti raides. Šiuos mokinių įgūdžius toliau stiprino lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Donata, Laima, Neringa ir Inga. Jos pakvietė dailiausiai rašančius mokinius į miesto dailyraščio konkursą „Žąsies plunksna“, kuriame mokiniai išbandė savo jėgas. Mokyklai mieste atstovavo:

  Radvilė Lukoševičiūtė, 5b (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė), 

  Kornelija Rimkutė, 6d (mokytoja metod. I. Barkauskienė), 

  Emilija Rudytė, 7d (mokytoja N. Bagdonaitė). 

  Paulina Banytė, 8d   (mokytoja metod. L. Tičkuvienė). 

Šis laikotarpis išskleidžia ir puoselėjamą mokinių meninio žodžio suvokimą bei raišką. Mokiniai rungiasi meninio skaitymo mokykliniame konkurse. 

Konkurso nugalėtoja tapo Neringa Radajevaitė7c klasės. Sveikiname ją ir jos mokytoją metod. L. Tičkuvienę. Neringa mokyklai atstovaus mieste. Ji pasirinko deklamuoti Vytauto Mačernio „Vizijas“. Iš  jų Pirmąją

2 vieta atiteko Godai Jurelevičiūtei, 6b (mokytoja metod. I. Barkauskienė) ir Liepai Jonaitytei, 6a (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė). 

3 vieta skirta Augustei Raudytei, 5a (mokytoja N. Bagdonaitė), Justinai Žalnieraitytei, 5b (vyr. mokytoja D. Tiškuvienė) ir Liepai Aleknavičiūtei, 7b (mokytoja metod. L. Tičkuvienė). 

Tokie konkursai labai svarbūs, nes padeda ugdyti kūrybingą, mąstančią ir iškalbingą asmenybę. Taip pat moko sceninės drąsos, stiprina pasitikėjimą savimi, skatina mokinius domėtis literatūra.

Paskutinioji vasario savaitė ir pamokose pažėrė įvairovės. Mokytojos kvietė į kūrybines užduotis: mokiniai rašė laiškus mylimiausiems knygų herojams, kūrė vienos raidės eiles, rašė sudėtingiausių lietuviškų žodžių diktantus, dalinosi mintimis apie perskaitytas knygas, jas iliustravo, kūrė laikraščius, koliažus, plakatus… Tad nors mus vis dar skiria nuotolis, plaukiantys į elektroninį paštą spalvingi mokinių darbai kuria džiugią nuotaiką. Ir jeigu skelbia ne vasarą, tai pavasarį tikrai! Mokinių kūryba pabudina iš kasdienos darbų, pasikartojančių frazių, vaizdų, pojūčių ir  leidžia patirti gaivų kūrybos vėjelį. Kviečiame pasidžiaugti mokinių darbais virtualioje literatūrinėje parodoje „Kūrybos skrynią atvėrus“ (montavo mokyt. N. Bagdonaitė). 

Tebus šviesus, saulėtas ir gaivus pavasaris!

Straipsnį parengė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė

Inga Barkauskienė

Skip to content