Ugdymo karjerai diena 2021

Balandžio 23 dieną, naudojant nuotolinio mokymosi Microsoft Teams platformą bei mokyklos erdves, Klaipėdos ,,Verdenės“ progimnazijoje 1–8 klasių mokiniams vyko Ugdymo karjerai diena. Tikslas – ugdyti mokinių bendrąsias ir karjeros kompetencijas, organizuojant susitikimus su įvairių profesijų atstovais, mokinių tėvais bei skatinti mokinių komunikavimo, bendradarbiavimo ir socialinių įgūdžių ugdymą.

Kartu su klasių vadovais 1–8 klasių mokiniai dalyvavo skirtingose ugdymo karjerai veiklose: dirbdami grupėse diskutavo ,,Kas yra karjera?, dalijosi mintimis apie įvairias specialybes bei jų atstovams reikalingas asmenines savybes ir dalykines kompetencijas. Padedami klasių vadovų atliko savęs pažinimo testus ,,Koks yra tavo asmenybės tipas?”, ,,Kam esi gabus?”, rengė individualius karjeros planus, piešė bei pasidalijo mintimis apie savo ,,Svajonių profesiją“, žiūrėjo filmus apie profesijas, žiūrėdami filmus susipažino ir su žinomų žmonių ,,Sėkmės istorijomis“. 1–4 klasių mokiniai žaidė šaradas apie profesijas mokyklos akmenų klasėje, patys buvo skulptoriais, dailininkais, statybininkais. Atlikdami virtualias užduotis, ruošėsi būti gidais, tyrinėjo Klaipėdos senamiesčio skulptūras ir mokėsi jas pristatyti. Kai kurie mokiniai pristatė tėvų profesijas patys, tėvelių padedami, dėvėjo tėvų profesijos rūbus, turėjo akcentus, pasakojančius apie profesijas.

Pasinaudoję kultūros paso paslaugomis, dalyvavo skirtinguose užsiėmimuose: 5 klasių mokiniai užsiėmime „Senoji Šiaulių miesto iždinė / bankas“ susipažino su bankininko specialybe, dalyvavo Klaipėdos Jūrų muziejaus edukacijoje ,,Vėjų uostas“, 6 klasių mokiniams nuotolinėje ,,Teatro pamokoje – Teatro istorija ir interaktyvios užduotys“ profesionalių aktorių komanda pristatė aktoriaus profesiją, 7 klasių mokiniams vyko paskaita-diskusija ,,Garsų kūrimas filmams“, kurios metu susipažino su esminiais kino muzikos raidos etapais, jos kūrimo dėsningumais, garso operatoriaus specialybe. 8 klasių mokiniai dalyvavo ,,1 minutės prisistatymas“ užsiėmime, kurio metu buvo supažindinti su savęs pristatymu ieškant darbo.

Mokinių tėveliai bei kviestiniai įvairių profesijų svečiai skirtingose klasėse pristatė savo profesinio kelio ,,Sėkmės istorijas“. Mokiniai susipažino su šokėjo, kineziterapeuto, gido, banko ekonomisto, banko investicijų valdymo direktoriaus, projektų įkūrėjo-vadovo, gydytojo (onkologo, radiologo, burnos higienos), futbolininko, bibliotekininko bei kitomis profesijomis. Buvo skirtas dėmesys žmonėms su negalia, jų pasirinkimo dirbti galimybėms, aptartas visuomenės supratingumas ir pagalba. Profesijų pristatymo metu, mokiniai sužinojo, kokių asmeninių savybių reikia renkantis konkrečią profesiją. Svečiai pasakojo apie asmeninius pasiekimus savo karjeroje, pradedant nuo svajonių vaikystėje, nuo savanorystės studijų metu ir baigiant dabartine patirtimi. Akcentavo mokymąsi visą gyvenimą, nuolatinį domėjimąsi savo sritimi, iššūkius, su kuriais susiduriama kasdieniniame darbe bei drąsą juos įveikti. Pabrėžė kūrybiškumo svarbą, reikalingą atsiskleisti darbe, siekiant tapti savo srities lyderiu. Daugelis svečių drąsino mokinius svajoti, planuoti, galvoti, kurti idėjas, jas įgyvendinti ir nebijoti klysti, keistis ir keisti nuomonę, atsižvelgiant į gyvenimiškus pokyčius, ne tik asmeninius, bet ir tuos, kuriuos diktuoja gyvenimo situacijos. Daugelio nuomone, sėkmė prasideda šeimoje.

Pasibaigus Ugdymo karjerai veikloms mokiniai dalyvavo refleksijoje „Ką panaudosiu gyvenime?“, „Ką pasiimu sau iš šios dienos?“, išsakė mintis grupėse, dalinosi naujai sužinota informacija.

MOKINIŲ MINTYS:

  • Reikia nebijoti įvairų pokyčių savo gyvenime ir viską reikia išbandyti, .Nebijoti klysti, nes iš klaidų mes mokomės.
  • Na, gana aišku, kad reikia išbandyti save įvairiose srityse, suprasti, kad nuomonė keisis. Klausant įvairių žmonių klausausi, kokias savo savybes jie sureikšmina savo srityje ir bandau susitapatinti su savimi. Klausant ekonomistės išgirdau daug savo savybių, kurias ji sureikšmino ekonomikoje. Naudojant tokį būdą stengiuosi atrasti ir išbandyti įvairias sritis ir neliūdėti jei nepasiseka. Toliau stengiuosi atrasti savo karjeros kelią.
  • Jeigu dirbi mylimą darbą, niekas negali tau sakyti, kad nesi sėkmingas. 
  • Nebijoti pokyčių, ieškoti naujų galimybių ir mokėti mokytis.
  • Visuomet reikia mokytis bei domėtis sau įdomia sritimi ir nebijoti išbandyti bei klysti.
  • Jei veikla patinka, tai nebijok siekti joje karjeros, nes visada suklupęs gali atsistoti ir bandyti dar kartą.
  • Stengtis pasiekti aukštumų neliūdėti, jei nepasiseka. Reikia nebijoti pokyčių veikloje, bandyti visada kažką naujo.
  • Pradžia niekada nebūna lengva, iškyla daug sunkumų, tačiau siekiant karjeros mylimoj srity, svarbiausia nepasiduoti, tos klaidos tave tik sustiprins.
  • Reikia mėgti tai, ką darai, tai, ką jauti, nes už tai nėra nieko šauniau. Karjeros laiptais kylant bus visko, iššūkių ir baimės, tačiau tai dar ne pabaiga.
  • Reikia turėti tikslą ir jo kryptingai siekti.

Dėkojame mokinių tėveliams, svečiams bei klasių vadovams rengiant ypatingai svarbią dieną mūsų mokiniams, už iniciatyvą ir bendradarbiavimą, už drąsą dalijantis asmeninėmis ,,Sėkmės istorijomis“ ugdant jaunąją kartą karjeros kelyje.

Ugdymo karjerai dieną organizavo bei vykdė ugdymo karjerai koordinatorė Angelė Ščerbiakienė

Skip to content