Emocinių kompetencijų ir potencialo ugdymo mokymai

Įgyvendinant progimnazijos veiklos tobulinimo plano pagal Europos sąjungos struktūrinių fondų projektą „Kokybės krepšelis“ gerosios patirties sklaidos veiklas bendradarbiavimas vyko su Klaipėdos miesto Vitės, Tauralaukio, „Saulėtekio“  progimnazijomis. Kolegas iš minėtų institucijų birželio  ir rugpjūčio mėnesiais pakvietėme dalyvauti lyderių ekspertų grupės lektorės Nomedos Marazienės mokymų cikle „Emocinių kompetencijų ir potencialo ugdymas“.

Emocinis intelektas – tai žmogaus asmeninės ir tarpasmeninės kompetencijos, kurios padeda užtikrinti emocinį ir dvasinį žmogaus atsparumą ir leidžia išgyventi įvairius jausmus: džiaugsmą, nusivylimą, skausmą, liūdesį, praradimus.

Ir mes, mokytojai, būdami  Nomedos  Marozienės seminare, tobulinome įvairias kompetencijas. Sužinojome, kaip sugyventi su savimi, gebėti atsakyti sau į klausimus – kas aš esu, ko noriu, ko siekiu ir kaip tai įgyvendinti (arba pasiekti užsibrėžto tikslo)? Šis seminaras mūsų progimnazijos bendruomenei ir kitų mokyklų mokytojams buvo  labai naudingas ir informatyvus. Sužinojome, kas yra „Stres stop“ indikatoriai ir, kaip jie veikia. Įdomiai pasakojo apie žmones, turinčius sunkius  charakterius, kaip juos pažinti, kaip su tokiais žmonėmis elgtis.

Susitikimo metu sužinojome, kaip įveikti ruminavimą, taikant įvairius metodus: „Atsitrauk ir pastebėk“, „Rask prasiblaškymo būdų“, „Galvok, kas gali būti gerai?“, taikėme „Laikmečio pratimą“, „Pažvelk į perspektyvą“, „Pripažink savo sėkmę“, „Padaryk ką nors gero kitam“, „Būti čia ir dabar“, kvėpavimo pratimus.

Pedagogai įgijo įvairias kompetencijas, kaip savimonė, atsakingas sprendimų priėmimas, pozityvūs tarpusavio santykiai, socialinis sąmoningumas, savitvarda. Dar kartą įsitikinome, kad pedagogui patinka mokyti vaikus, mokiniai turi galimybę klasėje pasijusti ypatingais, saugiais ir užtikrintais. Kiekvienas mokytojas stengiasi skleisti pozityvią energiją, pažįsta savo mokinius, tobulėja patys ir įkvepia kitus. Šiuolaikinis mokytojas neturi išankstinio nusistatymo į konstruktyvią kritiką. Pats mokytojas kelia aukštus reikalavimus  sau, o tuo pačiu ir kitiems, ieško įkvėpimo, nestokoja kūrybiškumo. Mokytojas nevengia pokyčių yra lankstus, nuolatos aktyviai reflektuoja, apmąsto ir visada eina koja kojon su laikmečiu.