Miško maudynės. Gamtinė ekspedicija

Klaipėdos „Verdenės“ progimnazija pasirinko kelionę darnios lyderystės ugdymo kryptimi, kad kelionė būtų sklandi, visų pirma turi būti viskas aišku progimnazijoje dirbantiems pedagogams, todėl birželio 21 dieną vyko mokymai mus supančioje aplinkoje. Pagrindinis mokymų tikslas – ugdyti darnų sąmoningumą ir ekosistemos suvokimą, stiprinti atsparumą išorinėms švietimo turbulencijoms, motyvuoti ir įgalinti kūrybiškumą ieškant darnios lyderystės integracijų ugdyme.

Dalyvavome miško maudynėse – patyriminėje edukacijoje „Kaip bendrauja ir gydo miškas?“. Vaikščiojome miške per pojūčius užmegzdami ryšį su aplinka. Pirma kelionė – garsais, įsipatoginome, įsiklausėme į mus supančios aplinkos garsus: tolimiausius, artimiausius, malonius, erzinančius, tada savo įspūdžiais pasidalijome reflektuodami. Sužinojome, kad miško maudynių metodas prieš keturis dešimtmečius sėkmingai pradėtas taikyti Japonijoje, kad medžių skleidžiamos cheminės medžiagos, pavyzdžiui, fitoncidai, stiprina imuninę sistemą. Uodėme augalus, apibūdinome jų skleidžiamus kvapus, susipažinome su pasyvaus dėmesio teorija, ieškojome „Miško kambario“, užmezgėme subtilų energetinį ryšį su medžiu. Tam, kad draugystė su medžiu teiktų džiaugsmo ir jėgų, svarbu išsirinkti sau tinkamą. Medžiai yra socialios būtybės, kurios turi jausmus, gali draugauti ir rūpintis vienas kitu.

Ekosisteminio ciklo gamtinėje ekspedicijoje vaikščiojome kartu su ekologu. Sužinojome apie mus supančios aplinkos augalus, vabzdžius, aiškinomės, kaip juos atpažinti, kam jie reikalingi, kaip panaudoti? Dalyvius sužavėjo laumžirgio išnara, sudžiūvusi musė, boružėlės lerva, nustebino drugių vystymosi stadijos.

Mokymų pabaigoje laukė sveiki, gardūs pietūs gamtos apsuptyje. 

Refleksijos metu paaiškėjo, kad mokymų metu, žadinant savo prigimtinę intuiciją, sustiprėjo dalyvių tarpusavio ryšiai su kitais, aplinka ir visa ekosistema. Supratome, kad mes esame ciklinė ekosistema. Kaip viduje – taip ir išorėje. Kas vyksta mūsų viduje – tas vyksta ir mūsų įstaigoje. Praktinių dirbtuvių patirtus veiklų pavyzdžius bus galima pritaikyti rugsėjį grįžus į klases.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Garozienė

Skip to content