Muzikuojame kartu

Muzika – „kalba“  suprantama mums visiems kalba, nepriklausomai nuo mūsų kalbos, kultūros, sugebėjimų. Muzikavimas – viena turtingiausių lietuvių tradicijų, kurios senumą pabrėžė daugelis muzikos tyrinėtojų. Muzikuodami vaikai turi galimybę lavinti įvairius gebėjimus: pajausti muzikos ritmą, emocinės raiškos būdais perteikti muzikos nuotaiką, sukoncentruoti dėmesį ir įsiminti muzikinius darinius, reaguoti į muzikos pasikeitimus. Muzikinė veikla yra vienas iš priimtiniausių būdų ugdyti vaikų emocijas. Muzikavimas ir jo metu perteikiama „emocinė informacija“ yra unikalus būdas muzikos pagalba padėti mokiniams „atspindėti“ ir atpažinti savo emocines būsenas, jas suvokti ir mokytis jas valdyti bei išreikšti tinkamais būdais.

Šiais metais mūsų mokykla turėjo galimybę įsigyti keturis ksilofonus ir net dvylika džembių. Bendras afrikietiškų djembe (džembė) būgnų mušimas, grojimas ksilofonais prisidėjo prie teigiamų pokyčių patirties, mokyklos mikroklimato gerinimo. Juk būgnas vadinamas vienu iškalbingiausių pasaulio instrumentų, kurio skleidžiama ritmiška muzika vienija ir padeda atsipalaiduoti, o ksilofonas dėl savo unikalaus garso yra labai svarbus ir vienas mėgstamiausių instrumentų visame pasaulyje. Šis instrumentas, užgaunant jį lazdelėmis, skleidžia mielą, aiškų, skardų ir ryškų garsą. Apie Afrikos būgnus sakoma, kad jie sukuria ritmus, kurie yra tikras energinis užtaisas, sujungiantis net ir labai skirtingus žmones į vieną darnią komandą. Mūsų mokyklos pradinukams ir mokytojams iš pradžių kėlė smalsumą ir buvo egzotiška pramoga, tačiau jau nuo pat pradžių, formalaus ir neformalaus ugdymo užsiėmimų metu buvo įsitikinta, jog tai – visų dalyvių bendrystę paskatinusi veikla. Būgnuojant drauge ne tik grota, bet ir mokytasi, ir atsipalaiduota. Juk ritmas-vienas svarbiausių muzikinės kalbos elementų. Jis labai svarbus muzikos charakteriui išreikšti. Lavinant ritmo pojūtį lavėja kūno koordinacija, mąstymas, laiko suvokimas. Būgnuota drauge siekiant įvairių tikslų: iš pradžių vaikai šitaip (įtraukiant pojūčius ir kūną) mokosi ritmo pagrindų, vėliau prie būgnavimo jungiama ugdomoji veikla: dainuojamos lietuvių liaudies dainos („Šokinieje bėginieje“) grojama ksilofonais ritmuojama, pritariant tiek lietuvių liaudies dainoms, tiek ir afrikiečių vaikų dainoms („Aaaa pupa“ „Kokoleoko“). 

Drauge kuriamas ritmas yra galinga vienijanti jėga, sujungianti būgnuojančius, muzikuojančius žmones bendrai veiklai ir tuo pat metu ugdomas gebėjimas išklausyti, empatiškai jausti kitus; gebėjimas užmegzti ir palaikyti tarpusavio santykius, pasitikėti savimi ir kitais, bendrauti ir bendradarbiauti.

Skip to content