Programavimo pradmenys pradiniame ugdyme
Dirbant su šiuolaikiniais vaikais, kurių daugelis puikiai išmano įvairias kompiuterines technologijas, geba naudotis kompiuteriais, planšetėmis, telefonais ir kitomis ryšio priemonėmis, kyla nemažas iššūkis ir mokytojams. Kiekvienas 4b klasės mokinys turi galimybę naudotis nešiojamu kompiuteriu klasėje. Įvairiomis kompiuterinėmis programomis, užduotimis, vaizdo medžiaga praturtinta nemaža dalis 4b klasės kasdienių pamokų.
Vaikams labai sparčiai tobulėjant kompiuterinio raštingumo srityje, kyla iššūkis dar sparčiau patobulėti ir mokytojai. Tokį iššūkį priėmiau ir keturis mėnesius tobulinau savo žinias dalyvaudama TLT mokymuose. Šiuose mokymosi pagrindinis dėmesys skiriamas programėlei Scratch, kurios metu mokomasi programavimo kalbos, kuri suteikia galimybę kurti interaktyvias istorijas, žaidimus, animacijas bei dalintis kūriniais su kitais Scratch bendruomenės nariais, publikuojant juos internete. Įgytas naujas žinias kiekvieną savaitę taikiau savo klasėje. Mokiniams ši programėlė puikiai tiko ir labai patiko.
Susidomėję ketvirtokai ne tik atsakingai bandydavo kiekvieną naujai išmoktą komandą, bet pridėdavo nemažai ir savo kūrybos elementų. Taip sukurdami savo individualias animacijas, istorijas ir pasidalindami jomis vieni su kitai.
Šios programėlės panaudojimas mūsų klasei atnešė ne tik daug susidomėjimo, džiaugsmo, išlaisvino kūrybines galias, bet ir žaidimo forma supažindino mus, su programavimo pagrindais, kurie bus labai reikalingi mokantis informatikos vyresnėse klasėse.
4b klasės mokytoja Dovilė Kairė